ל"ההצגה חייבת להיגמר" בבית ליסין יש מטרה אחת: להצחיק אתכם עם הרבה הומור פיזי – וזה עובד

פורסם ב-1/6/17, מגזין G – גלובס

ההצגה חייבת להיגמר1 צילום כפיר בולוטין
מתוך "ההצגה חייבת להיגמר". צילום: כפיר בולוטין, יח"צ בית ליסין

@@

לפני ארבע שנים העלו בבית ליסין את "עובד בשביל שניים", לפי גרסה בריטית ל"משרתם של שני אדונים" של גולדוני, תחת השם One Man, Two Guvnors. הכותרות הבטיחו את הקומדיה של השנה, שלאגר שהגיע אלינו היישר מהווסט–אנד, וכל שצריך לעשות הוא "קופי-פייסט", וגם ההצלחה תועתק בהצלחה. היה להפקה טור עולמי, גרסה בברודווי, ואם עדיין לא השתכנעתם שאתם הולכים לבכות מצחוק, לתפקיד הראשי לוהק לא אחר מאשר אלי יצפאן. התוצאה הייתה איומה. הצגה מביכה ברמות שכואב לשחזר.

והנה, שוב בית ליסין מביא הצגת נוסחה מלונדון, את "ההצגה חייבת להיגמר", גרסתנו בציון
ל-The Play that goes Wrong, שעלתה ב-2012 בפרינג' של לונדון ועברה במהרה לווסט-אנד, שם היא רצה כיום בהצלחה עם חוזה עד 2018 – וגם לה יש טור עולמי והפקה טרייה בברודווי, ופרס הקומדיה של השנה ל-2015 בווסט-אנד. וזה שוב נשמע מאוד מבטיח, עם כל הבאזז-וורד הנכונים, אבל רוצה או לא, הגוף מתחיל לעקצץ את זיכרון השריר הדואב מאותו ערב טראומטי בפרישמן פינת דיזנגוף (לפני שהחל השיפוץ). פוסט טראומה שמקורה בקומדיה – תודו שעל זה עוד שמעתם.

אלא שכאן גם מגיע הטוויסט בעלילה – החוויה המתקנת, עם קומדיה שמבטיחה, והפעם גם מקיימת. שום יומרה אין ב"ההצגה חייבת להיגמר" פרט לאחת: להצחיק אתכם. לא צחוק מתוחכם, לא מתחכם, לא סאטירה ולא סאב-טקסט שמשתמע לשני פנים וארבעה כיווני אוויר. פשוט להצחיק אתכם – ולרוב היא מצליחה. הומור פיזי, אולד-פאשן מז'אנר העוגה בפרצוף וההחלקה על בננה (חוץ מהקטעים עם העוגה והבננה – זה אין).

נשמע פשוט? אז זהו, שלא. מדובר במלאכת מחשבת שתלויה בעבודת צוות מושלמת. פספוס הכי קטן בתזמון, לרבות בתפאורה של אלכסנדר ליסיאנסקי, וההצחקה הופכת למבוכה – וכך, פעם אחר פעם בקצב של 60 פאנצ'ים בדקה (כולל אינספור שחוזרים על עצמם בלופ).

ההפקה הופקדה בידיו של אודי בן משה שביים, לפי התרגום שהוא רקח יחד עם גור קורן ומורן רוזן למחזה של הנרי לואיס, ג'ונתן סאייר והנרי שילדס – והם ראויים למחמאות. הן על כך שהנוסחה עובדת גם בעברית, והן על הוויצים הקטנים בניחוח הארץ, שהכניסו פה ושם, בקטנה (נישוק המזוזה, למשל, בשיאה של פענוח פרשיית רצח פיקטיבית – הברקה).

שלא כמו ב"עובד בשביל שניים", ברמת הליהוק הלכו הפעם בבית ליסין בדיוק על ההיפך – בלי שמות מושכי קהל "מהטלוויזיה", אבל עם שחקני תיאטרון מעולים שיידעו לתפקד בכאוס ולהפעיל את קומדיית הטעויות המופרעת הזאת. מאופיר וייל בעוד תפקיד ייחודי לו כמשרת הדיסלקט, יובל ינאי שבא אחרי שנים של תפקידים מצוינים בגשר, לירון ברנס שמתבקש להחזיק פאסון בתוך הכאוס, שירן הוברמן ונעמה אמית הציפורלית (נמצאה יורשת לאורלי זילברשץ), עופרי ביטרמן ויניב סוויסה היעילים, ועד לאורי לייזרוביץ שמצחיק מאוד. ובקיצור, אכן שלאגר בידורי יעיל ומוצלח לאוורר עמו את לילות הקיץ.

@@

ההצגה חייבת להיגמר צילום כפיר בולוטין
מתוך "ההצגה חייבת להיגמר". צילום: כפיר בולוטין, יח"צ בית ליסין

 

מודעות פרסומת

מחשבה אחת על “ל"ההצגה חייבת להיגמר" בבית ליסין יש מטרה אחת: להצחיק אתכם עם הרבה הומור פיזי – וזה עובד

  1. עדיין לא ראיתי את ההצגה אבל הומור בסגנון סלפסטיק הוא מהנמוכים ביותר, עד שקשה לדבר על הומור. יותר מתאים לו הכינוי "ליצנות". ומזה יש לנו לצערי די והותר. אם הציבור אוהב את זה מה טוב…. אני הייתי רוצה יותר סאטירה, הומור עם עוקץ מפתיע ובכלל, הומור כמו שרק הבריטים יודעים ליצור ושקשה לתרגמו לשפה אחרת.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s